Dag 3 Lauwersoog deel 2

14 juli 2016 - Lauwersoog, Nederland

14 juli Dag 3

Vandaag gingen we van de buitenhaven door de sluis naar de binnenhaven. Omdat het er erg vol is liggen we 3 rijen dik. Als we naar de wal moeten is het klimmen geblazen.

Na het ontbijt en koffie werd onze boot gekeurd en gelukkig op alle punten goed bevonden.
Omdat de keuring zo snel verliep, hadden we voldoende tijd voor wat onderhoud. Een van de twee toiletten had een probleem. Hij liep niet door. De pot moest er af en dat is nogal een gepiel in z’n kleine ruimte. Bij het doorspoelen wordt het toiletwater door een gehaktmolen afgezogen. We verwijderden de pot en alle aansluitingen die los konden worden gemaakt. Daarna schroefden we de gehaktmolen open en ja hoor daar zat een prop toiletpapier vast. Na alles te hebben schoongemaakt en gemonteerd liep het toilet weer als een zonnetje. We zijn van alle markten thuis.

Ronald en Marga deden een middagslaapje en ik ben een wandeling door de vissershaven gaan maken. Er stond erg veel wind en er viel ook wat regen.
In het clubhuis was voor de deelnemers de bekende blauwe hap geregeld met live muziek.

Op de boot keken we een You Tube film van de race van 2 jaar terug. Leuk om zo wat indrukken te krijgen van wat er zo al kan gebeuren op zo’n tocht.

Zo is er weer een dag voorbij op naar de vrijdag tot morgen.