Dag 4 Lauwersoog deel 3

15 juli 2016 - Lauwersoog, Nederland

15 juli dag 4

Aangezien onze boot dicht bij de sluis lag, brachten we de boot al vroeg van de binnen- naar de buitenhaven. De trossen waren nog niet los of daar kwam al iemand van de organisatie aangerend. Nu is het voor ons soms niet gemakkelijk om Groningers te verstaan, maar wat hij zei was ons wel duidelijk. “Wat zijn we aan het doen?” riep hij luid.
"Dat zie je toch. We gaan door de sluis naar de buitenhaven".
Het was volgens de man, die het draaiboek goed kende, niet de bedoeling om eigen initiatief te tonen. Maar omdat we al los waren mochten we toch richting de sluis.
In de buitenhaven stonden mensen van de organisatie, die ons een mooie plek gaven en ons hielpen bij het afmeren.
In het begin van de middag kwamen Elsine met zoonlief en haar vader ons met een bezoekje vereren. Het was erg gezellig en we hebben samen geluncht.
In de middag hadden we nog tijd om wat klein onderhoud aan de boot te doen.
In de namiddag kwam Paul aan boord en gaf de schipper uitleg over de elektronische systemen aan boord. Schakelaars genoeg. Dus het begon al aardig te malen in de bovenkamer.

In de avond bekeken we nog wat zeilvideo’s. Tijdens het kijken kreeg ik op mijn telefoon een bericht dat er in Turkije een staatsgreep gaande was. We zochten op het Internet naar nieuws hierover. Het aangeboden nieuws was beperkt. We besloten onze kooien op te zoeken en de volgende dag het nieuws verder te volgen.