Tasmanie Mt. Field National park

11 februari 2014 - Tasman National Park, Australië, Australië

Na 4 dagen Melbourne is het tijd voor ons nieuwe avontuur.

Bij tijds uit de veren was een must om richting luchthaven te gaan. Je bestelt een dag van te voren een busje, dat je naar de busoverstapplaats brengt en vandaar ga je met de grote bus naar Melbourne Int. Airport. Ondanks dat het een binnenlandse vlucht betrof hebben we meer dan een uur in de rij gestaan. Maar wat maakt het hier ook uit. We hebben alle tijd van de wereld. Het onthaasten begint langzaam tot ons door te dringen.

Na een vlucht van een uur, waar het je nog net lukt om een kopje thee acherover te slaan, landden we op Hobart Int. Het is een kleine luchthaven, waar je aankomt. De camperverhuurmaatschapij zit gelijk aan de overkant. Daar was het snel geregeld en gingen we op pad naar Hobart centrum om inkopen te doen. Je moet aan alles wennen: links rijden en aan de auto (wat een bak). Achter in hoorde ik de koelbox al brommen, dus die stond aan. Mooi om straks ons proviand in op te slaan. We hebben inkopen bij een supermarkt gedaan en onze vers producten zitten in de koelbox.

En nu echt op pad. Op naar New Norfolk. Daar bleek zowaar een eetcafe met Wifi te zijn. Cola en een theetje er bij. We waren lekker online bezig. Maar ineens ploep onze Internet verbinding weg. De eigenaar had het gehad voor vandaag en had alles uitgeschakeld, inclusief onze verbinding. Op naar Mt Field National Park onze eerste camping. Daar aangekomen werden we warm onthaald door kakatoes, wallabies, wasberen en ander vliegend natuurschoon. Heerlijk zo in de open lucht. De wallabies lieten zich graag voeren. Zo ook de wasberen. We hebben warme mais aan een wasbeer gegeven. Die was erg gulzig en brandde steeds z'n poten en bek.