Eten van AIR TRANSAT. Dag 1

3 mei 2016 - Schiphol, Nederland

Gisteren verliep het progamma anders, waardoor we niet met de kippen op stok konden. Om 02.00 uur ging het licht uit en om 06.00 uur weer aan.
We waren goed gemutst omdat er wat moois op het programma stond.

Er zou een tekort aan marechaussee zijn, waardoor we vroeg op Schiphol moesten zijn. Toch ging het snel.
We vlogen met een stabiele Airbus 330-300 van Air Transat en hadden 3 stoelen met ons tweeen. Lekker ruim dus.

Ze hadden 4 soorten warm geserveerde broodjes en voor de vega's sushi. De geserveerde broodjes leken geenszins op de foto's op de menukaart. Maar wat Nico kreeg was een verbrand stuk brood dat door een padvinder veel te lang in het vuur was gehangen. Maar als je trek hebt eet je alles, houtskoolbrood met een plakje gerookt vlees. De vegetarische sushi was nog bevroren. Ach we hadden alle tijd. Het is tenslotte vakantie en de vlucht duurde nog zeker 7 uur.

Het aanbod aan leuke films was groot. We bekeken beiden wat flimpjes. De tijd vloog voorbij.

Later kregen we nog een pizzabroodje aangeboden. De schoenzolen van de sloffen van Nico's vader waren hiermee te vergelijken. En die waren gemaakt van leer met een houten hak. Gelukkig kregen we net genoeg water om alles te kunnen weg spoelen. Op Calgary maakten we een zachte landing.

De shuttlebus bracht ons naar ons airport-hotel, waar we eerst een lekker bad namen, het eten wel smaakte en we gingen zo laat als mogelijk was slapen.

1. Carla:
    6 mei 2016
    Toestanden.Het eten in het vliegtuig van Tapair was niet beter.Verstand op nul .veel plezier daar
  2. Elly Braber:
    6 mei 2016
    Dat eten laat altijd te wensen over zeker als je het met Nico zijn kookkunsten gaat vergelijken. Komen jullie in de buurt van de bosbranden in Canada? Ik las het vandaag op nu.nl. onze vakantie zit er morgen weer op maar gaat door jullie blog toch nog beetje verder. Ik reis met jullie mee. Ik wil wel (vooral Bert) foto's van beren zien. Dat is ons niet gelukt in Amerika. We zullen zien. Nog veel veilige kilometers met de camper.
  3. Brigitte:
    6 mei 2016
    Hoop beter eten de rest van de reis! Mooie reis daar toegewenst. Lijkt mij prachtig.