Ophalen camper

4 mei 2016 - Banff, Canada

Het was ons op gevallen, dat de grond erg dor is. Dit werd verklaard door de bijzonder milde winter en warme zomer daarvoor. Het weer is op dit moment erg wisselend. De 1ste 2 dagen is het 29 graden. Daarna zakt het voor 1 dag naar 11 graden en 's-nacht naar min 1.

We werden om 8 uur opgehaald en naar de camperverhuurder gebracht. Vandaag werden er 60 campers opgehaald. Ze hebben 1800 stuks in diverse soorten en maten.
Over de verzekering, het contract en de camper kregen we uitgebreid uitleg. Er werd geprobeerd ons zoveel mogelijk te verkopen, want je weet maar nooit wat er onderweg kan gebeuren. Wat een mega-camper! Nico had de avond tevoren al een video op You Tube bekeken. Er komt veel bij kijken. Dat geldt niet alleen voor het rijden, maar ook voor de technische dingen aan boord. Nadat we de camper van onder naar boven, van links naar rechts en van binnen en buiten aan een grondige inspectie hadden onderworpen kon de reis beginnen. Nu maar eens rijden met deze vrachtwagen. Nico reed nooit eerder in zo'n grote wagen. Het is flink werken en een spannende ervaring als je dit voor het eerst doet. Je verplaatst immers een enorme massa en de draaicircel is groot.

De gehuurde GPS kon de satelieten niet vinden. Zonder GPS vonden we toch de shoppingmall. De mall heeft een uitgebreid assortiment, bijna als in de U.S.A.
Omdat de GPS niet werkte, besloot Nico terug te rijden. Bij de balie moest Nico zijn achternaam weer noemen. De naam Kok blijft een probleem in Engelstalige landen. Aan de houding, zie je hoe ongemakkelijk men zich voelt. Men durft de naam niet te herhalen. Hij zegt, dat het de Nederlandse naam is voor een 'Cook'. Vanaf nu heet hij Cook. We kregen een andere GPS en deze werkt goed. Hierna reden we 144 km naar het stadje Banff. Banff is omgeven door de bergen van de Rocky Mountains. Er zijn hier speciale extra ruime RV parkeerplaatsen. We hebben nog een mooie wandeling door dit leuke stadje gemaakt en gecached (Geocaching). Op de RV-camping, staan veel verschillende RV's. Je kijkt je ogen uit.

Het valt op, dat Canadezen een bijzonder vriendelijk en behulpzaam volk is.

Annette lag weer vroeg op bed omdat zij zich wederom niet lekker voelde. Achteraf realiseren we ons, dat het gelijdelijk opschuiven van de tijden van de pillen hier waarschijnlijk, naast een jetlag, debet aan is.

1. Yvonne:
    7 mei 2016
    Jullie krijgen wel behoorlijke uitdagingen te verwerken. In zo'n vakantie sta je toch elke keer weer voor nieuwe verrassingen.
    En take it easy!
  2. Cees Braad:
    Kijken jullie goed uit!
    Doe maar rustig aan jullie hebben de tijd.
    Veel plezier en een fijne dag..
  3. Frans Princen:
    7 mei 2016
    Geachte mijnheer en mevrouw Cook, ik wens jullie een prachtige reis en lees graag mee over jullie belevenissen. Beste groet, Frans
  4. Rob:
    7 mei 2016
    Spannend begin van captain Cook en miss Jetlag! Benieuwd naar de volgende episode!
  5. Rob:
    7 mei 2016
    Spannend begin van captain Cook en miss Jetlag! Ben benieuwd naar de volgende episode!
  6. Ilona:
    7 mei 2016
    Toen Wim Kok voor het eerst als premier op bezoek was in Downingstreet 10, bleven de Engelsen er ook bijna in bij het horen van zijn naam. Maar wij blijven erin als we een filmregisseur 'cut' horen zeggen. Jullie gaan toch niet richting Alberta mag ik hopen? Als je geen reacties van Ellis krijgt, dan is haar pc nog steeds bij de dokter vanwege een hardnekkig virus. Ik houd haar wel op de hoogte van jullie escapades. Veel plezier!
  7. Brigitte:
    7 mei 2016
    Wat een uitdagingen op je vakantie! Hoop dat de pillenjetlag snel verdwijnt. Kijk uit naar de volgende avonturen.
  8. Carla:
    8 mei 2016
    Volgende keer moeten meneer Kok en meneer Dick maar samen op reis.
  9. Marga Middeldorp:
    11 mei 2016
    Hoi beiden,

Ben een beetje achter met het lezen van de reisverhalen helaas, maar dat komt vanwege het opknappen van de woning. Zo te horen wel spannend en hoop dat de inname pillen straks wat beter gaat ivm die verschillende tijden!Veel plezier!