Van Lorne via Apollo Bay naar Bimbi Park (Cape Otway)

21 februari 2014 - Cape Otway, Australië

Onderweg hebben we op veel uitzichtpunten van de schitterende vergezichten genoten. We zijn inmiddels bezig met de scheepswrakroute. Veel Hollandse VOC-schepen zijn hier vergaan. Onderweg zagen wij vaak niet meer dan een informatiebord of een graf of een anker, wat deed herinneren aan het vergane schip. De rest ligt onder water of in een museum.

We zijn de 200 treden afgedaald naar Eskine Falls, de hoogste watervallen in het Otway National Park en hebben bij Maits Rest in een mini-regenwoud gewandeld. Bomen zijn hier meer dan 300 jaar oud en 60 meter hoog.

De nacht hebben we doorgebracht onder de Koala's op camping Bimbipark. We dachten nog een vogelroute te wandelen. Vogels hebben we daar niet gespot, wel een koala met jong. Vandaag was zo wie zo de dag van de koala's. Al rijdend, zie je ze vaak niet. Als er wat mensen stil staan en omhoog kijken, dan zitten er vaak of mooie vogels in of, als het eucalyptusbomen zijn, koala's. Ze halen weinig voedingsstoffen uit deze eenzijdige voeding en slapen daarom zo'n 19 uur per dag.

1. Jo-Ann:
    27 februari 2014