Melbourne

8 februari 2014 - Melbourne, Australië

Na een vlucht van 7 1/2 uur zijn we eindelijk aangekomen op Melbourne Intl. Acht minuten voor op schema :-), aankomst 0.02 uur. We hadden een hotel op de luchthaven geboekt, dus gelijk naar bed. We zijn verbaasd, dat we ons fit voelen. Dit zal beslist door de ingelaste stopovers komen. Deze ochtend reizen we door naar de hostel die net buiten het centum ligt. Het is een oud nonnenklooster. Er blijkt geen non meer te vinden. Je kunt wel merken dat het hoogseizoen is, want het is helemaal vol geboekt. We slapen op een kamer met 2 stapelbedden, waar je net je kont kunt keren. Na het opmaken van de bedden zijn we richting het MCG cricketveld gegaan, het grootste cricketstadion ter wereld. Hier zijn 100.000 zitplaatsen. We hebben ook het naastgelegen Rod Laver Court bezocht, waar vorige week, het Australian open is beeindigd. Dit is 1 van de 4 grand slams van de wereld. Dit alles bij een temperatuur van 40 graden Celsius. Iedereen waarschuwt, dat je genoeg moet drinken, maar het is hier zo warm, dat de stoom bijna uit je oren komt. We klagen niet. Het is heerlijk.

Ondanks de hitte zijn we doorgewandeld langs de rivier, waar we bij een groot cultureel festival terecht kwamen rondom Federation Square. Hier waren aboriginals aan het muziek maken en dansen. Er werd aboriginal kunst en eten verkocht en er hing een heerlijk ontspannen sfeertje. Daarna hebben we een ritje met het oude trammetje (The City Circly Tram Route) gemaakt.

Onze hostel ligt aan de restaurant- en pub- en muziekwijk Fitzroy waar wij heerlijk kunnen eten en waar met dit weer op straat mooie muziek gemaakt wordt. Hier waren wij dan ook gisteravond weer te vinden.

1. Brigitte:
    9 februari 2014
    Klinkt heerlijk allemaal en ontspannen. Hier druilerige regen en wind, maar gelukkig zijn er de spelen en heeft nl al 2 x goud ;-)
  2. Sylvia Surie:
    Geniet lekker daar..;-)
  3. Sylvia Surie:
    9 februari 2014
    Maar merken jullie niets van de branden daar?
  4. Nico en Annette:
    9 februari 2014
    Brand? Nergens last van. Hier zie je op grote borden langs de weg staan dat alles vuur vrij is. Dus geen zorgen.
  5. Chester:
    10 februari 2014
    Grappig ! Toen ik er was ook met het trammetje geweest.