Yarra Bend Park

9 februari 2014 - Melbourne, Australië

In de ochtend zijn we met de bus naar Yarra Bend Park gereden. Het was een hint van de hostel om daar langs de rivier te gaan wandelen. Je kon er ook kano's en of roeiboten huren. Alleen de prijs bleek ver over de top. Dus we zijn lekker aan de wandel gegaan. Het geld vliegt hier vanzelf al je zakken uit. We hadden op de kaart een mooie route uitgestippeld, maar alles is hier uitgestrekt. Onderweg zagen we veel vleermuizen (hier noemen ze hen ' flying foxes'). En met veel bedoel ik veel, 1000-den. We zijn toch wel iets verdwaald en kwamen op de golfbaan terecht. We hebben bijna alle 18 holes gezien! De rivier bleven we stroom afwaards volgen tot we uiteindelijk weer bij het begin uitkwamen. Daar aan de overkant van de weg ligt een restaurant waar je gratis kunt eten! Zie foto met de doelstelling van dit prachtige project. Wij hebben uiteraard wel gedoneerd. Zo kunnen ook minderbedeelden meeeten. Toen wij aankwamen stond er een rij met 50 mensen. Toen wij 1 1/2 uur later weg gingen stond er nog steeds een rij met 50 mensen, terwijl er inmiddels al zeker 300 mensen gegeten hadden. Dit gaat zo 7 dagen in de week. Je mag binnen of buiten eten en er zijn legio zitplaatsen. Zelfs de koffie en thee is gratis. Uitgeput maar voldaan bij de hostel teruggekeerd.

Vandaag was het overigens maar 35 graden en gelukkig stond er een lekker windje. Een stuk beter.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Carla:
    10 februari 2014
    Zo te zien hebben jullie het naar je zin.Wanneer ga je naar Tasmanie?
  2. Wendy:
    10 februari 2014
    Wat klinkt dat geweldig allemaal, ik geniet met jullie mee! Wat een prestatie; 18 holes lopen in 35 graden! Hebben jullie behalve vleermuizen ook al Koala's gezien?
  3. Andre:
    11 februari 2014
    Jullie zijn lekker bezig,..de vleermuizen, zijn echt gigantisch,maken ze geen herrie?,Je tempo en plannen aanpassen aan de hitte is het remedie, geniet lekker verder!
  4. Nico en Annette:
    11 februari 2014
    Nee jammergenoeg hebben we verder nog weinig dieren gezien, maar dat komt vast nog. Inmiddels zitten we al in Tasmanie. Dat verhaal volgt nog.
    Ons tempo aanpassen lukt nog niet erg. We zitten nog te veel in de Holland-mode.
  5. Andre:
    11 februari 2014
    Hoop dat je Tasmaanse Duivels tegenkomt,....vlgs mij alleen s'nachts te spotten,..prachtige diertjes namelijk,.veel plezier.