One Lobster a day keeps the doctor away!

28 februari 2014 - Jurien Bay, Australië

In ieder dorp zijn er openbare toiletten en douches, vaak gecombineerd met een BBQ-plek. Zo ook in Lancelin, waar we wild gecampeerd hebben. We konden hier mooi even naar het toilet en even koud douchen. Nu is dat bij een ochtendtemperatuur van 30 graden niet zo erg.

Gelijk konden we een testje met de 4x4 doen. We reden het strand op en hebben hier uitgebreid ontbijt gemaakt. We kwamen langs mooie duingebieden met woestijn en zandverstuivingen. Dit was tussen Lancelin en Green Head waar we onderweg de The Pinnacles in het Nambung National Park hebben bezocht. Pinnacles zijn schelpzuilen, die met honderden uit het zand steken. In het park is Annette oververhit geraakt bij een temperatuur van rond de 44 graden. Het ging hier om een wandelingetje van 1,2 kilometer. Er moest een cooling down aan te pas komen op de grond van het bezoekerscentrum waar de airco vol aanstond.

Wat voor ons een kroketje uit de muur is, is hier Lobster eten. En met Lobster bedoel ik ook echt Lobster. Wat een kanjers. Je krijgt alleen de staart, maar daar zit een partij vlees in! Het wordt geserveerd zoals fish & chips.

We vonden een camping in Jurien Bay vlak aan het strand met een leuk piertje.

Vandaag kregen we bericht dat schoonzus Elsine de bevalling begonnen was. Voor ons was het inmiddels 1 maart geworden toen om 0.06 uur wij het bericht kregen, dat Ronald en Elsine de gelukkige ouders zijn geworden van hun zoon Julian.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl