4x4 drive opgehaald

27 februari 2014 - Perth, Australië

Om 08.45 uur waren we al in Joondalup om de auto op te halen. De auto was nog niet geheel klaar. Maar er werd hard aan gewerkt en met de nodige vertraging gingen we op pad met onze 4x4. Maar niet voordat we nog de nodige tips meekregen over waar we onderweg moesten tanken en over bezienswaardigheden. Gaaf hoor zo'n 4x4 boodschappenwagentje.

Allereerst moesten we natuurlijk inkopen doen voor onze lange reis en onze koelkast volladen. Ook namen we 30 liter drinkwater mee. bij een temperatuur van 44 graden kunnen we wel wat gebruiken. De wagen heeft ook een watertank voor de keuken, waar 50 liter in kan, maar dat kun je niet drinken zonder dit minimaal 10 minuten te koken. Ook werd er diesel getankt. Er zitten 2 tanks in met 90 liter per tank.

We hadden nauwelijks voorbereidingen gedaan. Het enige, dat we wisten was dat de eindbestemming Broome zou worden. De in Nederland aangeschafte kaart van de westkust was al zoek. We zijn dus maar gaan rijden.

We maakten ons zorgen over de nog te boeken terugreis vanaf Broome naar Melbourne, daar Internet vaak niet voorhanden is of niet werkt zoals wij dat willen. We hebben de hulp ingeroepen van broertje Prins. Nog bedankt hiervoor. We vliegen nu terug van Broome via Perth naar Kuala Lumpur in plaats van eerst naar Melbourne. Dat scheelt een hoop tijd.

Een camping vonden we niet meer. Daarom hebben we illegaal wild gekampeerd in de duinen van Lancelin.

1. Andre:
    5 maart 2014
    Wow,....een avontuur zo,....voelt als n backpacker!
  2. Ellis Prins:
    6 maart 2014
    spannend , 4 x 4 ziet er leuk uit.