Fremantle

26 februari 2014 - Fremantle, Australië

Na enig Internetten en wat rondbellen kregen we een vriendelijke man aan de telefoon. Hij was stom verbaast dat we op het laatste moment een camper wilden reserveren. Dat had hij nog nooit meegemaakt. Hij had alleen nog een 4 Wheel-drive, die naar Broome moest in verband met een reservering aldaar. Daarom kon hij een goede deal voor ons maken. De volgende morgen zou hij ons op het treinstation van Joondalup afhalen. Het gaf een goed gevoel, dat de camper eindelijk geregeld was en dat we nu van de omgeving konden genieten.

We wilden eigenlijk naar het als paradijselijk omschreven Rottnest island in de buurt varen, maar het bleek inmiddels al te laat op de dag volgens de bootmaatschappij. Een grote teleurstelling.

In de middag hebben we door de gezellige haven gewandeld. Ook bezochten we het scheepvaartmuseum met restanten uit het VOC tijdperk. Het ging met name over Nederlandse schepen, die hier in de buurt vergaan waren, zoals bijvoorbeeld de welbekende 'Batavia'. Later gingen we nog naar de capuccinostrip voor een heerlijk bakkie. Verder zijn we nog met de bus een rondrit gaan maken om de mooie gebouwen en de omgeving te bewonderen.

1. Timothy:
    4 maart 2014
    leuke foto's weer nico.
    Hoeveel heb je er ondertussen? ;)