Vroege vogels

20 maart 2014 - Port Adelaide, Australië

Middenin de nacht besloten we de wagen te verplaatsen omdat het onweer te dichtbij kwam en wij op het hoogste punt stonden bij een uitkijkpost, die gemakkelijk door de bliksem geraakt zou kunnen worden. Het onweer kwam van 2 kanten. Het liep goed af en we hebben nog wat uurtjes slaap kunnen pakken op een lager punt.

Toen de zon opkwam zijn we teruggereden naar onze oude stek en zagen, dat het wederom eb was. Het blijkt, dat eb hier 6 uur duurt en vloed ook 6 uur. Inmiddels werden we verwelkomd door het gezang van vogels. Nico herkende het geluid en het uiterlijk omdat zijn broer deze vogelsoort, vinkjes, kweekt. De vinkjes aten de insecten van de auto af, daardoor konden wij hen vanuit ons bed goed observeren. Vroege vogels!

De enige andere campinggasten kwamen terug van het vissen met een haai. Deze staat voor hen de komende dagen op het menu.

Hierna hebben we het natuurreservaat verder verkend, waardoor we weer op bijzonder mooie plekken terecht kwamen. Krokodillen zijn we gelukkig niet tegen gekomen.

Op het programma stond om naar Eighty Mile Beach te gaan. Helaas heeft Annette zitten slapen in de auto en Nico waarschijnlijk ook. We waren al ver voorbij de afslag toen we dit in de gaten hadden. We besloten door te rijden naar Port Smith. Het moest beslist een camping met douche worden. Zo gezegd, zo gedaan. Deze camping ligt aan een mooie lagune, waar goed gevist kan worden. Nico ving een Wijting, maar deze was te klein. Hij verspeelde een haai. Dus bij Nico geen haai op het menu. Morgen maar eens kijken hoe het getij hier is. Het getijdeverschil is hier bijna 10 meter.

En dan nu het verhaal van de Prins en de Kikker. Dit verhaal gaat weer over een toiletbezoek. We willen jullie verdere smerige praat natuurlijk besparen, maar na het verhaal van de slang kwam er deze keer na het toiletbezoek een kikker uit het toilet springen. Er volgde geen kus. Annette schrok en vroeg zich af hoe de kikker zich voelde na dit bezoek.

Dezelfde campinggasten van de vorige camping staan ook op deze camping. Deze keer hebben ze een "Mudcrab" gevangen in de mangroven. Ze hebben nu een voorgerecht en een haai als hoofdgerecht.

1. Carla:
    22 maart 2014
    We zitten elke keer weer te genieten van jullie verhalen.Nog veel plezier