Bushman Tassie

15 februari 2014 - Strahan, Australië

Tasmanie 15 feb
Door al dat wild camperen groeit Nico z'n baard al flink wild. Hij heeft al een bijnaam: Bushman Tassie.
Op onze overnachtingsplaats bleek nog een auto te staan. Hierin zaten 2 backbackers uit Berlijn. Zij hebben geslapen in een gewone personenauto, een Honda Civic. We hebben hen maar een kopje thee en wat water aangeboden, daar ze geen water hadden meegenomen. Ze waren in de veronderstelling, dat ze dat gewoon uit de kraan konden drinken.
Onderweg zagen we de aarde branden. Bomen hadden ook in brand gestaan, maar waren blijkbaar geblust. Het leek niet gevaarlijk. We konden weinig anders doen dan doorrijden.
Daarna kwamen we in een gebied, waar het gesteente allerlei kleuren had en Nico zei gelijk hier zijn kopermijnen. We gingen kijken en hij bleek gelijk te hebben. Ook hier weer de mooiste uizichten. Wat is Tasmanie mooi.
In Queenstown stootten we op kabouterworld. Een tuin en omgeving, vergeven van de kabouters. Ongelooflijk.
De reis ging door naar Strahan, ons eindpunt van de dag. We wilden hier gaan varen, maar de boottocht vertrekt 's-morgens al om 09.00 uur. Dus dan maar morgen. We zijn doorgereden naar Hell's gate (de monding naar de zee), waar we logeren aan het meer. Nico heeft hier een platvis gescored, die hij van een meeuw afhandig heeft gemaakt. Hij heeft 'em gefilleerd, gebakken em met een vegetarische saus van Annette heerlijk opgepeuzeld.

1. Elly:
    16 februari 2014
    Heerlijk dat jullie genieten van alles. En wat een gave camper. Ik bekeek de foto's en zag allemaal vakjes (volgens mij de keuken). Ik wist niet dat bestond. Wel heel apart en makkelijk. Dan kan je tenminste een gescoorde vis direct klaarmaken. Groetjes en dikke kus van Elly en Bert
  2. Carla:
    16 februari 2014
    Wat een rotleven.Jullie zijn vast blij als je naar de bewoonde wereld mag terugkeren. Uiteraard grapje!! Geniet met volle teugen. Wij volgen de verhalen wel xxxxxxxx
  3. Andre:
    16 februari 2014
    Gij zult niet stelen,..lekker bezig zo.met.deze mooi rondreis .., mooie foto's...dat je zonder water vertrekt in Australië,.is zeer onverstandig!..gelukkig nog bewoonde wereld vlak om hun heen.
  4. Brigitte:
    16 februari 2014
    Heerlijke reis zeg! Genieten op afstand mee xx
  5. Chester:
    17 februari 2014
    Handig die camper! De beste manier van reizen daar. Wel spannend en avontuurlijk. Nog veel plezier.