De Gordon river

16 februari 2014 - Strahan, Australië

We hebben de nacht doorgebracht op de  camping van Hells Gate. De camping leek aan het eind van de wereld te liggen, maar mooi aan het water. Aan faciliteiten was er slechts een toilet met gat in de grond. We waren al vroeg uit de veren.

Vandaag staat er een boottocht op het programma van 6 uur over het meer, door Hells Gate de zee op en over de rivier. Deze boot vertrekt vanuit Strahan. Strahan is het meest westelijke dorp van midden Tasmanie. Met de boot zijn we naar Hells Gate gevaren, daar waar rivier en zee elkaar ontmoeten. Onderweg hebben we nog een mini-pinguin gespot. Stroomopwaarts waren veel zalm-farms te zien. Als onderbreking hebben we een stop gemaakt op het Sarah island. Hier werden 1200 gevangenen onder zeer zware omstandigheden aan het werk gezet. Voornamelijk moesten ze en leerden ze het vak van boten bouwen. Aan boord teruggekomen stond er een heerlijk buffet klaar met alles er op en er aan.

Bij het volgende uitstapje bezoeken we een mooi stukje bosgebied langs de rivier. Hier heeft Nico (bushman Tassie) nog een slang gespot.

Om 15.30 uur over de zelfde weg terug naar New Folkland, waar we ons kamp voor de nacht hebben opgezet.

1. Andre:
    25 februari 2014
    Nou respect voor Bushman Tassie,..mij krijg je het hoge gras niet in,,.......slangen niks voor mij,.....veel plezier verder.