Museum Mona, Pirate Bay 17 feb

17 februari 2014 - Hobart, Australië

Museum Mona, Pirate Bay, 17 feb
Vandaag hebben we museum Mona (museum voor oude en nieuwe kunst) in Hobart bezocht. Het was een geweldig museum.
•    Een douche was zo gemaakt dat er regenletters uit kwamen, die woorden vormden.
•    Er was een bibliotheek geheel ingericht met witte boeken. Er stond geen letter op papier. Ook Kunst.
•    Een organisch kunstwerk vergeet ik niet gauw meer. Dit omdat het er enorm stonk. Het begon met een gehaktmolen waar 2x per dag etensresten uit cafe's en restaurants worden vermalen. Daarna gaat het via een slang in een grote glazen bol. Waar het eerste proces begint van vertering. Vandaar transporteert het systeem het verder naar de volgende van 6 fases. Net zoals bij het menselijk lichaam komt ook aan dit proces een eind: het toilet. Wat een stank in deze afgesloten ruimte.
Daarna reden we richting Port Arthur, waar we eerst nog enkele natuurverschijnselen hebben bewonderd, zoals
•    het tessellated pavement, dat 290 tot 265 miljoen jaar geleden gevormd werd door zout, modder, rotsen, schelpen en ijs;
•    Tasmans Arch
Ons kamp werd opgeslagen naast het historisch openluchtmuseum van Port Arthur, waar we verwelkomd werden door wallaby's, papegaaien en een kangeroerat.

1. Andre:
    25 februari 2014
    Mooi al de dieren te zien,..,het kunstwerk met de glazen bol kan ik ruiken,. De foto van de klif,....pfffff, doe meteen n stap terug,leuk verhaal!