Eagle Bluff

6 maart 2014 - Denham, Australië

De ochtend werd gebruikt om ff flink veel was te doen en nog wat te Internetten, terwijl de was kon drogen in de wind en zon. Dat gaat hier snel bij bij de warme fohn. Onze voedsel-, water-, benzine- en geldvoorraad werd weer aangevuld voordat we vertrokken.

Voor 4 verschillende Nationale parken hadden we steeds losse toegangskaarten gekocht, daar we niet wisten waar we een maandkaart konden kopen. Inmiddels hadden we een adres gekregen, waar de de kaarten konden omwisselen voor een maandkaart. Nu kunnen we alle parken in zonder steeds losse kaartjes te hoeven kopen.

Na de koffie bezochten we het Shark Bay World Heritage Discovery Centre, dat uitleg geeft over de Shark Bay's ecosystemen en het onderwater- en dierenleven, de oorspronkelijke bewoners, de 1ste ontdekkers van Australie en scheepswrakken.

Bij het Informatiecentrum reserveerden we een overnachtingsplaats op het strand van Eagle Bluff voor Eur 6,60. Dit bleek een strand van 6 kilometer. We hadden hier een privestrand. Nico heeft nog wat gevist en Annette heeft een strandwandeling gemaakt en de rust van de emu's en kangeroes op het strand verstoord. Het sprong alle kanten op. Het werd voor de rest een rustig en donker nachtje.