Greenwood, Osoyoos

16 mei 2016 - Osoyoos, Canada

Toen we door het wildwest-stadje ‘Greenwood’ reden, besloten we dit aan een nader onderzoek te onderwerpen. Eind 1890 was dit een welvarend stadje door koperwinning, die hier gewonnen werd. Koper speelt nauwelijks meer een rol. Dat is goed te zien aan het verval van de gebouwen. Wat zonde! Er zijn hier nog wel eens films opgenomen. Dan plaatsten ze namaakgevels tussen de nog resterende gebouwen. Helaas zijn die namaakgevels inmiddels ook vervallen. In dit stadje hebben we koffie gedronken in het zonnetje op het terras en wat Caches gevonden, die ons weer naar de mooie plekjes leidden.

Nu de omgeving geleidelijk verandert is, is Annette weer helemaal enthousiast. De sneeuwpieken hebben we achter ons gelaten. De eindeloze bergen, begroeid met bomen, maken tot onze verbazing plaats voor wijngaarden, fruitbomen en woestijn. Het is hier heerlijk warm. We vinden een plek voor de nacht op een schiereiland, in het midden van het meer in Osoyoos. Osoyoos is het enige woestijnstadje in Canada. Dit stukje woestijn is de Noordelijke uitloper van de Sierra Nevada-woestijn, die in de U.S.A. ligt.

Je zou denken, dat Nico na een eind rijden gelijk gaat uitrusten. Maar nee hoor, voor Annette er erg in heeft is hij al weer aan het vissen. Die grote vis moet nu toch op het menu komen. Helaas, zelfs tussen het riet wil het niet lukken een vis te vangen.

We willen overigens iedereen bedanken voor de leuke reacties op onze berichten en foto’s. Het is voor ons ondoenlijk om overal persoonlijk op te reageren. Maar we lezen alle berichten. Blijf ze sturen.

1. Carla:
    18 mei 2016
    Alweer zo,n leuk verhaaltje.Hebben jullie al plannen voor de volgende week??
  2. Anneke:
    19 mei 2016
    Echt heel leuk om alles van jullie te lezen, vind het heel knap dat jullie elke dag een verhaal schrijven, zelf verlies ik meestal de moed naar een paar keer, heel veel plezier en geniet er van!
  3. Bram van der Vaart:
    19 mei 2016
    Weer een mooi verhaal en mooie foto's
    nauw hier is het nog steeds geen zomer
    groetjes bram van der Vaart
  4. Elly:
    19 mei 2016
    Wees maar blij Nico dat je niet afhankelijk bent van het visje op het menu. Anders was het verhongeren.