Ma Flodder

15 mei 2016 - Grand Forks, Canada

Het was net donker, toen we gisteren aan kwamen. Daarom konden we de omgeving niet goed zien. Toen we vanmorgen de gordijnen openden zagen we dat het een zooitje was op de kampeerplek naast ons. Alles lag her en der verspreid. Eerst kwam ma Flodder uit de tent, daarna een moederpoes met kitten. Er bleek ook een pa Flodder te zijn. Hij sliep in een aparte tent. Uit de tent van ma kwamen ook nog 3 kinderen tevoorschijn, waarvan er 2 in de luiers zaten. Ma en pa waren aan het kibbelen en lieten de kinderen aan hun lot over. De poezen werden als eerste verzorgd en kregen eten uit blik. Toen de oversizede moeder bukte, zakte haar broek verder af, zodat je de maan zag schijnen. Daarna friste ze zichzelf op, door haar t-shirt tot onder haar kin te trekken en een deodorantspray onder beide oksels te spuiten. Zo, dat is nog eens wakker worden. Ze droeg namelijk geen bh.

Nico had gelezen, dat er een goede visstek in Nancy Greene Lake Park was. Dit lag op de route. We besloten daar heen te rijden. Het was inderdaad een mooie plek. Nico wierp gelijk zijn hengel uit. In het meer lag een vlot, gemaakt van boomstammen en vastgebonden met touwen. Nico gebruikte het vlot als visstek en besloot de ankerlijn los te maken. Hij dreef weg en ving 2 kleine regenboogforellen. Helaas waren ze onder de maat en werden ze terug gezet. Weer geen vis op het menu. Een boomstam gebruikte hij om zich in het water af te zetten en terug te komen.

Het bleek, dat we bijna op een cache zaten. Wat wil je ook met zo’n mooie plek. Daarna hebben we al cachend het meer rond gelopen. Het was een soort Mikado-bos. De bomen liggen als Mikado-stokken in het bos. In het Engels noemen ze Mikado, ‘Pick a stick’.

Overnacht hebben we in het plaatsje Grand Forks aan een rivier op een steenworp afstand van de U.S.A.

1. Viola van Veen:
    17 mei 2016
    Wat een grappig verhaal, leuk geschreven. En de dame in kwestie gaf vast een show voor 2 paar starende ogen . Had er wel bij willen zijn
  2. Ron Mees:
    18 mei 2016
    Hallo fam.Cook en Co, wat leuk om jullie zo te zien genieten.
  3. Bram van der Vaart:
    18 mei 2016
    En nog wat gevangen veel plezier groetjes van bram