Helmcken Waterval

10 mei 2016 - Clearwater, Canada

Nu we uit de Rocky Mountains zijn, is het gelijk weer een stuk warmer. Op iedere camping hebben ze een picknicktafel naast de camper. Vandaag werd deze veel gebruikt. Het is eindelijk weer 22 graden en dus heerlijk weer om te vissen, nou ja voor Nico dan.

We hebben een camperplaats met zicht op het meer en maakten een kanotocht rond een eiland, terwijl Nico steeds zijn hengel uitwierp. Helaas blijven de vissen vandaag niet aan de haak zitten, zodat er vanavond geen vis op het menu staat.

Later op de dag rijden we het Wells Gray Park in. Hier hebben we 2 van de 250 watervallen bekeken. De Helmcken Falls is de bekendste en zeker spectaculair. In ieder geval veel mooier en hoger dan de Niagara Falls. Bij de Helmcken waterval is een enorm ravijn, dat ontstaan is door erosie van de waterval, die door lagen lava achter gelaten door vulkanische erupties, sneedt. Deze is 141 meter hoog en 23 meter breed.
De Niagara waterval is maar 53 meter hoog, maar wel 1204 meter breed.

Ook de Dawson waterval hebben we aanschouwt. Deze is 18 meter hoog en 107 meter breed.

Deze avond was er weer een barbeque met eten uit het vuur. Heerlijk.

Maar beren hebben we nog steeds niet gezien. Volgens ons dat net zo iets als klompen en molens in Holland. We hebben wel schildpadden in het meer gezien en aalschovers, die met de kano mee zwommen.

1. Elly:
    11 mei 2016
    Geen beren maar jullie genieten volop van het land en de natuur. Nico kan ook maar beter een vis op het menu hebben staan dan een beer. Waar laat je zo'n beest?
    Ik geniet van de verhalen en de mooie foto's en de volgende keer meer kans met vissen.
    Volop genieten deze reis. Ik reis met jullie mee.
  2. Carla:
    Broodje beer.Heerlijk!!!!!
  3. Andre:
    11 mei 2016
    Elly, je haalt de woorden uit mijn mond!
  4. Timothy:
    12 mei 2016
    Wat voor aas zit eraan, Nico? ;)
  5. Wendy:
    12 mei 2016
    Wat een mooie verhalen en foto's, ik geniet helemaal met jullie mee!! Wel knap dat jullie nog steeds geen beren hebben gespot...die staan vast achter wat bomen naar jullie te kijken en de heerlijke kookgeuren van Nico op te snuiven.
  6. Cook en Marijke:
    12 mei 2016
    Wij toeren helemaal mee door Canada. Wat een reis vol avonturen, leuke ontmoetingen en prachtige omgeving. Gelukkig dus nog geen beren tegengekomen.
  7. Brigitte:
    13 mei 2016
    Spectaculaire waterval in hoogte. Mooi te lezen over verschillende voorbij trekkende landschappen van berg, bos, water en slaperig plaatsje. Heerlijk, geniet.