Revelstoke

11 mei 2016 - Revelstoke, Canada

Vandaag was het weer een leuk ritje voor Henk, 324 km.

Deze rit ging langs rivieren, meren, bergen en wijnstreken. We strekten regelmatig de benen. Dit deden we door 3 Geocaches te zoeken. Deze hebben we ook gevonden. Om even een kort idee te geven van wat Geocachen inhoudt: met de GPS zoeken we het nulpunt, dat vaak in een mooie omgeving ligt, waardoor je een leuke wandeling, fietstocht, autorit of iets dergelijks kunt maken. Op en rond het nulpunt zoek je naar de schat. 1 van de caches (schatten) hing in de hoogste boom aan een visdraad en een houten klosje. Vervolgens vierden we het draadje, waardoor de cache naar beneden kwam. Toen schreven we onze naam in het logboekje. En als laatste logden we online. Voor meer info over Geocaching, zie http://www.geocaching.com

We reden langs Salmon Arm. Helaas was het niet het juiste seizoen om de zalmtrek te kunnen zien.

Onderweg zagen we veel boomstammen in rivieren. Het geheel leek op vlotten. De boomstammen zijn met kettingen aan elkaar gebonden. Zo drijven ze met de stroom mee over het water naar de houtverwerkingsbedrijven. Ook vonden we schitterende geërodeerde bomen, die jaren over stenen en zand hebben geschuurd.

Het regent veel vandaag in dit gebied. Bij een mooi gelegen restaurant hebben we onze toevlucht genomen en geluncht.

Daarna reden we tot voorbij Revelstoke, waar we een kampeerplaats aan een brede rivier, tussen 2 dammen, vonden. Dit was geen camping, maar gewoon een plek aan de rivier. Het was nat weer. Daarom hebben we verder weinig meer ondernomen, behalve even aan de rand van de rivier gespeurd en een mini visrondje gedaan. We hebben hier geen stroom- en watervoorziening en zijn daarom voor het eerst aangesloten op de voorzieningen van de camper. Alles blijkt goed te functioneren. Ook in deze omgeving zou veel wild zitten. Daarom tuurden we steeds door de ramen. Maar helaas. Verder dan een paar vogels kwam het niet.

In tegenstelling tot wat ik eerder melddde, is de benzine hier veel goedkoper. In het begin hebben we dit blijkbaar niet goed omgerekend. De benzine kost ongeveer de helft. Maar eten, gewoon in de supermarkten, is hier schreeuwend duur.

1. Henri schoeman:
    14 mei 2016
    Veel rijden en weinig eten dus. ..