Kloven, kloven en nog eens kloven

16 maart 2014 - Karijini National Park, Australië

Vandaag waren we vroeg op pad om het Karijini Parc te verkennen. We hebben alle 7 kloven bezocht, soms met water, soms met watervallen of met meertjes. We zijn niet overal naar beneden geweest in verband met de temperatuur hier. Bij de Fern Pool en de Fortescue waterval zijn we onderandere wel afgedaald. Annette was van plan hier te gaan zwemmen, maar toen ze het moerasachtige deel bij de varens zag, waar het water boven de waterval vandaan kwam, besloot ze toch het water niet in te gaan. Het waren wel adembenemend mooie plekken. Het is allemaal zo wijds. Het valt ons op, dat dit op de foto's niet tot z'n recht komt en ook het licht komt veel te fel over. Dat maakt het fotograferen moeilijk.

Onderweg hebben we op een mooi uitzichtpunt gepicknickt. Nico heeft gekookt onder een afdakje uit de brandende zon. Je moet gewoon vluchten voor de hitte en afkoelen bij de airco is de enige oplossing. Uiteindelijk vluchtten we ook voor de vliegen en zijn we toch maar in de wagen gaan eten, maar dan wel met uitzicht op schitterende kloven.

Het is inmiddels 20.00 uur en het zweet gutst nog over onze ruggen. Hoe warm het is, we hebben geen idee. Erg warm! We staan vannacht op een toegestane overnachtingsplaats, genaamd Bea Bea restarea, vrij dicht langs de weg en een beek. We weten nauwelijks hoe het er hier uit ziet, omdat we net na zonsondergang aankwamen. We horen overal kikkers kwaken en over de weg komen er enorme roadtrains (vrachtwagens met laadbakken tot wel 7 stuks) langs.

1. Carla:
    17 maart 2014
    Wij doen het wel met een lullig weekendje Beekbergen
  2. Rob:
    18 maart 2014
    Vergeleken met jullie avonturen zijn die van Floortje Dessing inmiddels gedegradeerd tot een nietszeggend schoolreisje !!!!!

Hartelijke groet, Rob en Jolande