Lake Louise

6 mei 2016 - Lake Louise, Canada

Bij het openen van de gordijnen, liepen er vandaag 6 elanden voorbij. Voor mensen als wij, die leven in een land, waar weinig groot wild voor komt, is dit natuurlijk bijzonder mooi. Zodra we wild voorbij zien komen, gaan we even kijken. We zien steeds vrouwtjes elanden. We vragen ons af waar de mannetjes met grote geweien blijven.

Voor onze rit naar Lake Louise gingen we nog even voor de koffie, of was het voor de Wifi, naar de Starbucks. Eindelijk hadden we, of misschien meer Annette, energie om ons eerste verhaal te uploaden en even te What's Appen.

Tijdens de rit van 55 km. hadden we prachtig mooi weer. Op dit traject zagen we overal hekken, wildovergangen en wildtunnels. Hierdoor zijn er 80% minder dode dieren. Het was rustig op de weg, We genoten van de mooie natuur.

We besloten eerst met de gondel naar boven te gaan. Vanuit de gondel en vanaf de berg hadden we een prachtig uitzicht op de gletscher en het meer van Lake Louise.
Ook zagen we wild. Nou ja 1 stuk dan. Het was een Ovis Canadensis (Bighorn Sheep, een vrouwtje).

Voor de lunch vonden we een mooie picknickplek in Lake Louise village aan de snel stromende rivier.

Lake Louise is het meest beroemde gletschermeer van de Rocky Mountains. We zijn bijna rond dit adembenemend mooie smaragdgroene meer gelopen met zicht op de ruim 3000 meter hoge bergen, met als hoogtepunt de Victoria gletscher. De gletschers verpulveren de rotsen onder het ijs in fijn poeder. Smeltwater spoelt dit rotspoeder in het meer. Alle kleuren worden hierdoor uit het water gefilterd. Alleen de kleuren turquiose en helderblauw blijven over.
Er lag zelfs nu in mei nog veel ijs op het meer. Het Fairmont Chateau Lake Louise hotel ligt aan de overkant van de 6 gletschers. Dit is een prachtig gezicht en het is vast fantastisch om hier te mogen logeren.
We hebben extreem veel foto's genomen.
De dieren, die we hier gespot hebben zijn: de Spermophilus lateralis (Golden-mantled ground squirrel) en de Erethizon dorsatum (Stekelvarken). Raaf.

1. Yvonne:
    9 mei 2016
    Jullie vermaken je prima en prachtig de scherpe contouren van de bergen die Canada rijk is. Het farmont chateua laken Louise schijnt zeker mooi te zijn want een kennis van mij had er destijds gelogeerd.
  2. Andre:
    10 mei 2016
    SKY HIGH!!!, mooi om in de zevende hemel te zijn met zulk mooi uitzicht,..waar de mannetjes zijn.....vast andere dingen te doen???,,,,de natuur regelt t allemaal,wer genoten van jullie verhaal.
  3. Andre:
    10 mei 2016
    Petje af voor de Latijnse naamgeving qua dieren,....planten,mens en dier,samen nog veel plezier!!!