The plane, the plane, the plane

21 mei 2016 - Victoria, Canada

Bij aankomst in het hotel was al gebleken dat we langer kunnen blijven dan die ene nacht, die we online konden boeken. Nu hoeven we toch niet onder de brug te slapen.

’s-Morgens liepen we langs de Parlementsgebouwen. Dit is immers om de hoek van ons hotel. Het bleek, dat het mogelijk was, een rondleiding te krijgen in dit mooie gebouw. We werden ingepland voor 1 ½ uur later.

De tussentijd brachten we door met wat cachen en wandelen in de buurt. Het cachen bracht ons bij de rozentuin van de Minister-President, de naastgelegen tuin van het Parlementsgebouw. Ach ja, hier waren wat rozenstruiken. Op deze mooie zonnige dag was dit natuurlijk erg mooi. Maar daar waren we niet helemaal voor naar Victoria gekomen. Verder wandelden we nog wat langs de waterkant met o.a. zicht op de landingsstrips van de watervliegtuigen. Nico bleef maar filmen en fotograferen. Hij was niet te houden.

Het Parlementsgebouw is een indrukwekkend pand. De architect had een uitstekend cv., hoewel hij pas 25 jaar oud was. In die tijd was er nog geen Internet. Later is gebleken dat de ontwerpen, die hij had opgegeven al voor zijn geboorte gebouwd waren. Toch heeft hij een schitterend mooi en degelijk gebouw neer gezet. Er is veel marmer, mozaïeken en glas in lood in verwerkt. De samenstelling van de regering lijkt op die van Engeland.

Gisteren hadden we al geïnformeerd naar een vlucht met een watervliegtuig. Na overleg werd in aansluiting op onze vlucht naar huis, de vlucht met Harbour Air Seaplanes gereserveerd. Het is weer eens wat anders om vanuit een WaterLuchthaven te vertrekken dan van een gewone luchthaven.

Na alle inspanningen van vandaag, waren we toe aan een drankje. We vonden hiertoe een mooie Pub om bij te komen.

Ook brachten we nog even een bezoekje aan Chinatown. Dit zou de oudste Chinatown in Canada zijn. Maar het was weinig spectaculair.

Op aanbeveling gingen we naar het vegetarische restaurant ‘Rebar’. Het restaurant is blijkbaar erg geliefd. Er stonden ’s-middags al lange rijen. We besloten op een rustig tijdstip te komen eten. Het was overheerlijk.

Annette liep het Empress Hotel binnen om dit even te bekijken. Hier bleek live muziek te zijn, waardoor we hier nog wat gedronken hebben. We genoten hier van de muziek en het uitzicht op het mooiste stukje van Victoria.

1. Andre:
    24 mei 2016
    Wel, jullie vermaken je prima, jammer dat het alweer bijna erop zit,wat blijft zijn de mooie herrineringen en vele foto's en dit mooie dagboek van de vakantie, bedankt dat ik even mocht meereizen ,heb er ook van genoten,geniet nog even en alvast een prettige terugvlucht.
  2. Bram van der Vaart:
    24 mei 2016
    Prachtig verhaal weer en nico heeft wel wat met oude gebouwe
    nog veel plezier
    groetjes bram