Songhees Walkway

26 mei 2016 - Victoria, Canada

Nu we bijna naar huis gaan en nog steeds niet in de grappige H2O Taxi´s gezeten hebben, besluiten we vandaag er 1 naar Fisherman´s Wharf te nemen. Het is de bedoeling daar een kanotocht te maken. Bij aankomst zijn ze de kano´s net aan het opruimen. Dit omdat er te veel wind staat. We nemen een andere Watertaxi naar West Bay Marine Village. Wat een mazzel. We mogen via een extra lange route reizen en krijgen zo meer van de omgeving en de nabije landingsbaan voor watervliegtuigen te zien. De watervliegtuigen varen en vliegen vlak langs ons.

West Bay Marine Village is een grappige haven met drijvende huizen, drijvende tuinen en natuurlijk boten en is tevens het startpunt van onze mooie wandeling langs de Songhees (Indiaanse benaming) Walkway in Victoria West. Deze route heeft op alle punten uitzicht op de haven.

Onderweg bekijken we of er mogelijkheden zijn om naar een specifiek eiland te komen i.v.m. de cache, die daar ligt. Het is weliswaar laag water. Maar het lijkt toch te diep om hier te voet heen te gaan. Enorme zeewierplanten worden bewonderd. Jammer, dat we geen foto van de Kelpplant gemaakt hebben. Ook gaat er een mooie schelp mee naar huis.

We spotten een kunstwerk. Eerst dachten we, dat het een hut was. Als we dichterbij komen en er op klimmen, zien we dat het op een boot lijkt, gemaakt van drijfhout en geverfd in mooie kleuren. Er staan filosofische en uitnodigende teksten op, zoals:
- Welcome to Victoria;
- Sit and Enjoy the moment;
- Reserved for you;
- Beach Seats;
- Please make way for Captain Kids.
Het kunstwerk intrigeert. We willen hier meer over uitzoeken en bekijken of we er een Geocache van kunnen maken. We zullen eens informeren bij de kunstenaar Rich Rico.

Vooral Nico geniet van het goede zicht op de landingsbaan van de watervliegtuigen, waar de vliegtuigen af en aan vliegen.

Ook bij Songhees Point, de Indianengedenkplaats, weet Nico cultuur en hobby (vliegtuigen bekijken) goed te combineren. Zie foto.
Op dit punt werden, zodra kinderen leren lopen, hun wiegjes geplaatst, vanwege de magische krachten van het water hier, die er voor zou zorgen, dat de kinderen een lang leven zouden krijgen.

En nu op naar China Town voor geroosterde eend en varkensspek na 5 dagen vegetarisch eten.

Vanavond pakken we de spullen in i.v.m. ons vertrek morgen.

1. Brigitte:
    1 juni 2016
    Mooie reis weer en leuk om met de verslagen een beetje mee te reizen.
    Goede terugreis!
  2. Wendy:
    1 juni 2016
    Wat een mooie reis hebben jullie gehad. Ik zal jullie Canada verhalen missen! Goede reis terug.