Wie zei er dat camperen primitief is?

8 mei 2016 - Jasper, Canada

's-Nachts regende het en hoorde Annette steeds geluiden. Eerst dacht zij aan inbrekers of dieren. Later hoorde ze waterstralen. Iedere keer sprong zij uit bed. Met de inbrekers en dieren viel het mee. Die waren er niet. De waterstralen helaas wel.

Er liepen 2 Grizzli's rond op de camping. Ze hebben een berenval gezet om hen te vangen. Wederom hebben wij de beren niet gezien. Buiten eten is out of the question. Een andere camping was voor tenten gesloten omdat het te gevaarlijk was om in tenten te slapen.

Deze zondag om 11.00 uur gingen we bij een monteur langs voor 3 reparaties. De deur kregen we van binnen regelmatig niet open, het dakraam was verdwenen en de brandmelder hing los.
Hij heeft het slot recht gezet. Dit was snel gefixt. Voor de rookmelder en het dakraam had hij geen onderdelen. Daarom bleven we een dag langer in Jasper.

We maakten een wandeling door het plaatsje Jasper en rondom het plaatsje door de bergen.

's-Avonds ging Nico nog even fikkie stoken in de vuurkorf voor de camper. Zo herkennen we de kok. Ik zei, dat we nog aardappels en aluminiumfolie hadden. Nou vertel dat maar aan de Kok. Even later verschenen er 3 pakketjes: 1 met gepofte aardappeltjes met paprika en zout, 1 met venkel, tomaat en bakkaas en 1 met kip, tomaat, jalapeno-pepers en paprika. Een luxe campingdiner. Wie zei er dat camperen primitief is?

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Brigitte:
    10 mei 2016
    Heeft de beer ook meegegeten? Lijkt mij nl wel een aanlokkelok maaltje ;-)
  2. Elly:
    10 mei 2016
    Nico je moet niet van die lekkere luchten produceren....daar komen de Grizzly,s op af. Het lijkt me geweldig om die beren lekker aan her rotzooien te zien en misschien ook wel beangstigend. Kortom spannend. Maar die berenvallen, is dat echt nodig. Ik zou gelijk met de "campingbaas" gaan praten en proberen hem te overreden om ze weg te halen. Misschien zelfs omkopen.
  3. Viola van Veen:
    10 mei 2016
    Wat een bijzonder mooie foto's en wat een pracht omgeving , geweldig!
  4. Koos Schuller:
    tje een dakluik weg//?
    dat is bij ook eens gelukt maar die had ik open laten staan.
    Plastiek gebruikt. voor de regen?
  5. Carla:
    10 mei 2016
    Wat een leuke verhalen iedere keer.
  6. Bram van der Vaart:
    10 mei 2016
    Maar jullie hebben lekker genoten groetjes bram
  7. Cees Braad:
    Leuk verhaal!
    Cees
  8. Jo-Ann:
    11 mei 2016
    Wat is het daar mooi! Maar.... Ik zou geen risico's nemen met beren. Etensresten begraven. Geen aanleiding geven!