Zwemmen met haaien

12 maart 2014 - Ningaloo, Australië

Zoals gewoonlijk kwam de zon vanmorgen ons vroeg wekken. Na een lekker ontbijtje en een beetje keuvelen heeft Nico getracht een visje te vangen. Maar vanochtend wilden ze blijkbaar niet bijten.

Voor de 1ste snorkelsessie van de dag zijn we naar het zuiden gelopen en 75 meter van de kust af gezwommen. Hier is een enorme variatie aan vissen en minder koraal. We zijn weer helemaal met de stroom meegedreven. Dat systeem werkt goed.

Lekker zo'n dagje niks doen. Op en top genieten.

Voor de 2de snorkelsessie zijn we ruim 2 kilometer naar het zuiden gelopen. Onderweg vonden we een mooie schelp, die we op de terugweg hebben opgepikt. We kwamen geiten tegen, die aan het pootje baden waren in de zee. Helemaal alleen zijn we hier dus niet. Deze keer gingen we dieper de zee in richting het rif. Er bleken wel degelijk koralen te zitten en wel enorme plateaus en allerlei soorten. De vissen, die hier voorkomen zijn zeer divers en kleurrijk. In de stukken, waar weinig koraal zat zagen we haaien (speartoothsharks). De tocht was met geen pen te beschrijven. Zo mooi.

Van al dat reizen en de hitte, 37 graden en geen schaduwplekken, word je moe. Nico heeft even een dutje gedaan.

Vannacht brengen we nog een nacht op dit strand door. Er hebben zich nog geen andere gasten gemeld voor onze kilometers strand. We hebben er inmiddels al aardig wat afgewandeld, langs gesnorkeld en afgetuurd. Het lijkt er niet op, dat er meer badgasten zijn.

De avond valt en aan de oostkant van het schiereiland zien we lichtflitsen en de lucht kleurt wat rood. Toch niet weer brand?

1. Andre:
    14 maart 2014
    Kan t me voorstellen hoezeer jullie genieten, pas op de zee blijft gevaarlijk,.ik snorkelde hrt liefst met n reddingsvest aan.
  2. Andre:
  3. Jo-Ann:
    14 maart 2014
    Wat interessant die haaien! Lang niet alle soorten zijn gevaarlijk. Jullie maken trouwens mooie foto's.
  4. Yonne:
    14 maart 2014
    Wat ik allemaal zie is werkelijk schitterend, ik denk dat jullie er geen genoeg van kunnen krijgen.
  5. Brigitte:
    15 maart 2014
    Geweldig mooie reis! Geniet! En wij genieten een beetje mee door de verhalen.